BakterBlog

BakterBlog

Hazavittem Piroskát!-MDmot 1:87-ben

2017. november 28. - VikoBahn

Üdvözöllek!

p1180726.JPG

Végre elkészült az első 3D nyomtatott H0-s méretarányú MDmot motorkocsi,ami nagy mérföldkőnek számít,hiszen annak ellenére,hogy ez a kedvenc típusom,egyetlen egy darab volt eddig csak modellben,míg más típusokból akár -6 darab is előfordul a gyűjteményemben.

Az MDa 3001 pályaszámú motorkocsi modelljéről már korábban is tettem említést.Rézlemezből készült 2009-ben.2010-ben jött egy műgyantás MDmot 3030 pályaszámú gép is,ám másfél év után megváltam tőle,amit megbántam azóta.Az elmúlt években sokszor keresgéltem,hátha találok 1-2 darab MD-t modellben,amit megvásárolhatok.Sajnos nem jártam sikerrel.Az az ismerősöm,akitől a rézmodellt rendeltem,ő volt az utolsó reményem.Rendeltem tőle 3 darab motorkocsit is,sajnos azóta sem készültek el,sőt,semmi hír nincs róluk.

Az idő telt,közben munkám is lett,gyarapodott a modellek száma,így ideje volt újabb megoldást keresni.Nem is gondoltam volna,hogy egyszer csak az ölembe pottyan a "kulcs".Kedves barátom,Balázs volt a megoldás erre a modellre is,akárcsak az uzsgyira.Ő követte el a modell megtervezését,majd barátja,Bence végezte a nyomtatást.Miután mindez megvolt,az első kettő gép jött is hozzám.Az összerakás és festés rám várt.

Mit ne mondjak,nem volt egyszerű összerakni az első modellt.Az uzsgyi összerakása,festése sokkal bonyodalmasabbnak tűnik,ám az MD volt a nehezebb,bár lehet,hogy csak azért tűnt így,mert mégis csak a kedvencemet festettem.

Nézzük is,hogyan készült a 3003-as!

A kasznik egymás mellett még "érintetlenül":

p1180657.JPG

Itt már elkezdődött a festés is:

p1180672.JPG

A festést szokásomhoz híven Akril festékkel végeztem.

p1180702.JPG

 A már szinte elkészült 3003-as,mellette pedig a még szürke 3004-es:

p1180696.JPG

p1180721.JPG

p1180722.JPG

A festés azért volt bonyolult,mert nem volt olyan borda,ami megvezesse az ecsetet,mint az uzsgyi esetében,de szerencsére sikerült több-kevesebb sikerrel.

Az ablaküvegek berakásával különösebb gond nem lett volna,ám a homlokfali ablakoknál nehéz volt a plexit beragasztani,mert itt nem tudtam a fal mögé beragasztani,külön kellett beleszabni a keretbe.A végeredmény viszont tetszik,jobban néz ki így,mintha a homlokfal mögé lenne beragasztva a plexi.

A tető kidolgozottsága szép,különösen a szellőzőrácsos rész:

 

p1180728.JPG

Összességében elég melós modell volt,de a munka igazi részét Balázs végezte,hiszen a tervezés sokkal több munkát igényelt.A végeredmény tetszik,szerintem nagyon jól hozza az MD hangulatát.A 3004-es még most fog következni,és a tervek szerint még lesz "pár" Piroska a vontatási telepemen!

p1010095_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://vikobahn.blog.hu/api/trackback/id/tr3613399995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alföld 2019.11.03. 08:44:40

hol lehetne ilyen MD mozdony maketthez vagy akár a teljes szerelvényhez hozzájutni...és milyen áron?

Bagota Attila 2023.03.01. 11:04:31

@Alföld: Hali, nekem volna egy eladó teljes szerelvényem, igaz, felújítandó, de szerintem nem reménytelen! Mozdony, 3db kocsi , 1db vezérlő. Facebookon írj rám, ha érdekel!

www.youtube.com/shorts/xktIo3QkRJI
süti beállítások módosítása