BakterBlog

BakterBlog

Mert tolatóból sosem elég!

2017. október 22. - VikoBahn

Üdvözöllek!

Örömmel jelentem be,hogy a blog elérte azt a szintet,amit eddigi weboldalaim sohasem,hiszen az egyik bejegyzésemet közel 1600-an néztétek meg mindössze egy nap alatt!Örülök nagyon ennek a számnak,mert a YouTube csatornám (ahol közel 600 videóm van már feltöltve)  sem volt a 10 év alatt ilyen sikeres.

Térjünk is a lényegre!

p1140043.JPG

Ezúttal ismételten egy hazai témát mutatok be,gyűjteményemben sok különféle kisebb dízelmozdony megtalálható,melyek a vasútbarátok között nagy népszerűségnek örvendenek.

Kezdjük is a legkisebbekkel!

MÁV M28 sorozatú dízelmozdonyok:

Az M28-as sorozatú dízelmozdonyokat 1955-től kezdve gyártotta a Győri Magyar Vagon-és Gépgyár.Alapvetően fűtőházi rendezőfeladatok ellátására készültek,de néhanapján személyszállító vonattal is megfordultak az egykori Cegléd-Hantháza vasútvonalon.Iparvasúti használatban jóval gyakrabban találkozhatunk a típussal,különféle gyárak udvarán, saját célú vasúti pályahálózatokat szolgálnak ki.A mozdonyok beceneve a "Mazsola".

A modellek:

Jelenleg kettő darab M28-as mozdonyom van,mindkettő az ezres pályaszám csoportba tartozik,és mindkettő MÁV-os kivitelben készült.

p1140052.JPG

p1140031.JPG

p1140053.JPG

M28 1006: A modellt Kovács Csaba készítette habosított PVC-ből. Beszerezve: 2016.

M28 1011: A modellt Komócsin Imre készítette 0,3 mm vastag sárgaréz lemezből. Beszerezve: 2015.

A26 sorozatú dízelmozdony: 1968-tól kezdődött a német gyártmányú kéttengelyes mozdonyok beszerzése iparvasúti szolgálatra.Manapság is sok ilyen gép dolgozik különféle iparvállalatoknál.

A modell Brawa gyártmányú,teljes egészében fémből készült.Beszerezve: 2017.

p1140050.JPG

MÁV M31 sorozatú dízelmozdony: 

A mozdonyokat a MÁV mellékvonali könnyű tehervonatok továbbítására és tolatószolgálat ellátására szerezte be.Gyártásuk 1958-ban kezdődött a Ganzban.Napjainkban ezek a mozdonyok iparvállalatok és egyéb cégek kötelékében teljesítenek szolgálatot.Becenevük: "Zetor".

p1180244.JPG

A modell: A modellt Kovács Csaba készítette habosított PVC-ből. Beszerezve:2017.

MÁV M32 sorozatú dízelmozdony: A Ganz 1972-től kezdve gyártotta a MÁV részére könnyű tehervonati és tolató szolgálatra.Több ipari vállalatnál is dolgoznak manapság ilyen mozdonyok.Becenevük: "Gokart"

A modell polisztirolból készült kézzel.Beszerzés: 2017.

p1180243.JPG

M44 sorozatú dízelmozdonyok: 

A Ganz 1954-től kezdődően gyártotta ezen mozdonyokat.A legnagyobb darabszámban beszerzett tolatómozdony típus,melyből a GYSEV is vásárolt.Exportra is készült belőle Lengyelországba.A mozdonyok a tolatószolgálat ellátása mellett sokszor tehervonatokat is továbbítottak,sőt,néha egy-egy személyvonatot is. Remotizált változataik megtalálhatók a budapesti fejpályaudvarokon vagy Debrecenben is.Nagy szerep hárul rájuk iparvasutaknál is.Becenevük: "Bobó"

Modellek: Jelenleg 4 darab Bobóm van,melyek közül 3 darab MÁV modell,a negyedik pedig egy ipari "A25" sorozatú mozdony.Három modellt Kovács Csaba készített,a negyedik gép készítője ismeretlen.Beszerzésük: 2015-2017.

p1180101.JPG

p1180060.JPG

p1180056.JPG

MÁV M47 sorozatú dízelmozdonyok:

Az M47-es sorozatú (478) mozdonyokat a MÁV 1975-től szerezte be Romániából.Kétféle kivitelben készültek,méghozzá ezres és kétezres pályaszám csoportokkal.Az utóbbit vonatfűtésre alkalmas berendezéssel is felszerelték,hogy alkalmazható legyen mellékvonali személyszállító vonatok továbbítására.A kilencvenes években nagy korszerűsítés kezdődött,melynek során a legtöbb M47-est remotizálták,új motort kaptak és külsejük is megváltozott.Napjainkban a tolatószolgálat legmeghatározóbb járműtípusa.

Modellek: Kettő darab M47-es mozdonyom van,az egyik az eredeti gépet modellezi,a másik pedig egy remotizált változat.A klasszikus mozdonyt Komócsin Imre készítette 0,3 mm vastag sárgaréz lemezből,a remotizált gépet pedig Kovács Csaba,habosított PVC-ből.

M47 2073: Beszerezve 2015-ben

478 202 beszerezve: 2017-ben

p1140069.JPG

p1180246.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://vikobahn.blog.hu/api/trackback/id/tr1413049140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása