BakterBlog

BakterBlog

Két nap,két kirándulás,avagy Komarno és a Mátra!

2017. október 14. - VikoBahn

Üdvözöllek!

A statisztikák alapján sajnos nem sokan nézik a Blogomat,konkrétan csak az egyik bejegyzésemet nézték meg,azt is csupán egyetlen ember,így nem tudom,van-e értelme folytatni vagy sem.Az előző weboldalam is ezért vesztette értelmét,ami egyébként 2008. óta megvan.

Térjünk a lényegre!

Kedden egy, már régóta tervezett utunkat vittük véghez Amival,a szlovákiai Komarno (Észak-Komárom) városát néztük meg.Egyrészt azért,mert még sohasem voltunk Szlovákiában,másrészt szerettem volna az ottani vasúttal is megismerkedni közelebbről.Azért erre a városra esett a választás,mert viszonylag gyorsan és egyszerűen megközelíthető.Még tavaly voltunk Esztergomban,a cél Párkány volt,sajnos a hídig sem jutottunk el a felhőszakadás miatt,így eddig várnunk kellett Szlovákiával.

p1170672.JPG

Az első vonattal indultam el,Amival Szolnokon találkoztunk,majd KÖKI,Kelenföld.Kelenföldtől IC-vel utaztunk tovább Komáromig.A fülkében egy idős úr volt az útitársunk,aki végig olvasott.Komáromba érve "megtámadtuk" a helyi Tesco-t,ahol vettünk fel pénzt,mert Szolnokon és Pesten sem volt időnk pénzt levenni.Itt váltottam is,16 Eurót vittünk magunkkal Szlovákiába.Érdekes,mert itt találkoztunk Szlovákokkal,akik jöttek vásárolni hozzánk,míg a túloldalt csak az állomáson találkoztunk velük,a városban csak helyi magyarokkal.Mindenki kedves volt egyébként.A séta közben figyelmesek lettünk arra,hogy szinte mindenhol épül valami,vagy felújítás alatt áll.Bementünk egy vásárcsarnokba szétnézni.p1170673.JPG

p1170623.JPG

Az egyik boltot azonnal "megtámadtuk",mert Kofolát szerettem volna venni.Tudniillik ez egy népi ital náluk,rengeteg változatban kapható.Egyik ismerősöm kóstoltatta meg velem még tavaly,azóta szerettem volna már venni.Kinéztünk a vasútállomásra is,ahol két gép ácsorgott bent.p1170642.JPG

A váróterem tiszta és rendezett,néhány utas ült bent csak.Néztem a menetrendet,elég gyér a forgalom ezen az állomáson,ráadásul az egyik vonalon vágányzár volt éppen,így összesen két vonatot tudtam felvenni videóra két órahossza alatt.Az egyik egy,a RegioJet által üzemeltetett dízel Talent motorvonat,a másik pedig egy Kocúr által vonatott tartályvonat.A forgalmi szolgálattevő kollégának szintén vörös sapkája volt,ahogy az nálunk is van.p1170630.JPG

p1170658.JPG

A "Vonatindító jelzőeszköz",azaz a tárcsa is majdhogynem ugyan olyan,annyi különbséggel,hogy náluk egy fehér kereszt is van a zöld részben.Ettünk helyi "gyors kaját" is,méghozzá Gyros Burgert.Nagyon finom volt,az ára 2 Euró körül van,jól tele pakolják husival!p1170634.JPG

Még bementünk egy helyi élelmiszer boltba is,ahol felpakoltuk magunkat Szlovák édességekkel,amiket hazahoztunk az itthoniaknak.Itt is mindenki nagyon kedves volt,egy néni javaslatára választottunk süteményt is.Sajnos időnk már nem nagyon volt,így elindultunk hazafele,pihenni is kell,mert...

Mert másnap két cimborával mentem a Mátrába túrázni!

Hajnali fél öt,indulás az állomásra,irány Gyöngyös!Az utat szinte végig aludtam,nagyon fáradt voltam az elmúlt napok végett.Gyöngyösön még volt bő fél órám,mire Feri és Attila megérkeztek kocsival.Feri az a srác,aki megkóstoltatta velem a Kofolát,ha már nemrég írtam róla!Természetesen most is hozott,méghozzá vaníliásat.

p1170696.JPG

p1170709.JPG

p1170713.JPG

p1170720.JPG

p1170728.JPG

Miután megérkeztek,elindultunk autóval Mátraszentimrére.Kanyarogtunk az őszi fák között,éppen emiatt jöttem én is,még ősszel sohasem túráztam a hegyekben,nagyon kíváncsi voltam, milyen ilyenkor az erdő.Itt leparkoltunk,majd útnak is indultunk egy 15,6 km-es túrára,amely érintette a Galyatetőt is.Kezdetben egyenes szakaszokon haladtunk,közben rábukkantunk egy elhagyott kisvasút nyomaira is!A túraútvonal körülbelül 4 km-en keresztül ennek a nyomvonalán halad,néhol megvannak még a talpfák is,illetve a fahidak.p1170731.JPG

p1170744.JPG

p1170771.JPG

Az erdő változatos volt,mellettünk haladt egy patak is.Találtunk egy síremléket és egy elhagyott erdei házikót is,ami meglepően jó állapotban volt.Miután kiértünk az erdőből,egy táborhelyet pillantottunk meg,és innen műúton haladtunk egyenesen,mígnem pár száz méter után elértük a Mátravasút egyik végállomását.p1170758.JPG

p1170783.JPG

p1170784.JPG

p1170792.JPG

p1170809.JPG

p1170812.JPG

p1170825.JPG

p1170854.JPG

p1170883.JPG

p1170894.JPG

p1170889.JPG

p1170852.JPG

p1170899.JPG

p1170913.JPG

p1170935.JPG

p1170932.JPG

p1170929.JPG

p1170942.JPG

A környék teljesen üres volt,sehol egy lélek,ilyenkor már vonat sem jár erre.Rövid tartózkodás után folytattuk utunkat.Innentől kezdve már felfelé mentünk,néhol igen nagy kaptatók vártak ránk,itt már le is izzadtam rendesen.Csak mentünk és mentünk,végül elértük Galyatetőt.Itt már nyüzsgés volt,sok turista sétálgatott erre.Vettünk egy-egy hamburgert,majd felnéztünk a kilátóra.Aki erre jár,semmiképp se hagyja ki,a látvány csodálatos,főleg ilyenkor,mikor az erdők sok színben pompáznak!Körülbelül fél órát töltöttünk el itt,majd indultunk is tovább,még másfél óránk volt odaérni az autóhoz.p1170957.JPG

p1170989.JPG

Az út innen már lefelé vezetett,errefelé több emberrel is összefutottunk már,időközben a Nap is elindult lefelé.Útközben még többször is megálltunk,nem lehetett kihagyni egy-egy fotó készítését a Naplementében.Vámosgyörkön elköszöntem Feriéktől,majd egyedül folytattam utamat.

p1170986.JPG

p1180023.JPG

Összességében nagyon jó élmény volt ez a két nap,viszont el is fáradtam rendesen,pláne,hogy másnap már munka is volt,egy biztos,emlékezetes napok voltak!

A bejegyzés trackback címe:

https://vikobahn.blog.hu/api/trackback/id/tr5312956999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása