Üdvözöllek!
Ahogy a cím is jelzi,az első elkészült H0-s uzsgyimról lesz szó,ami igencsak nagy mérföldkőnek számít a hazai vonatkozású modellezés világában,hiszen ilyen modellt nem lehet a boltban megvásárolni.Tudtommal az én modellemen kívül összesen kettő darab létezik még.Korábban már tettem kísérletet a modell elkészítésére (többször is),azonban félbehagyott projekt lett a vége.Most azonban eljött végre az alkalom,hogy egy büszke uzsgyi tulajdonos vagyok.
A motorvonatról: A Bpmot (416) sorozatú motorvonatok 2002. óta végeznek személyszállítást a hazai nem villamosított vasútvonalakon,elsősorban az Alföldön.A járművekből összesen 40 darab lett beszerezve,plusz egy darab alkatrészbázisnak.Gyártójuk az orosz Metrowagonmas cég.Megengedett legnagyobb sebességük 100 Km/h.Az utastér légkondicionált és kerékpárszállító szakasszal van ellátva.A járműveken 132 ülőhely található,mely kiegészül 8 darab lenyitható üléssel is.
A modellről: A modell járműszekrényei és forgóvázai 3D nyomtatással készültek,Horváth Balázs jóvoltából.A kasznikat és forgóvázakat nyersen kaptam kézhez,az összerakás az én feladatom volt.Eredetileg mással szerettem volna a modellt lefestetni,azonban ez több okból kifolyólag nem valósult meg.(Már van egy másik motorvonat is,ami kék lesz,de két hónapja lett elküldve festésre,azóta semmi hír).A festés is rám várt tehát,ettől tartottam a leginkább.
Frissen érkezett uzsgyi kasznik:
Elsőként a forgóvázakat kezdtem el alakítgatni,mivel ezek úgy vannak kialakítva,hogy a rajtuk lévő "pöcök" a járműszekrény belső részéhez épített furatba megy bele,így tartva stabilan a forgóvázakat.
A modell anyaga úgynevezett ABS,meglehetősen kemény,így rendesen meg kellett dolgozni a reszeléssel,hogy a pöcök a furatba bele tudjon menni.Sajnos az egyik forgóváznál ez a pöcök eltört,így volt egy kis plusz munka vele,ami a kaszni megmentését is szolgálta egyben.
Miután a forgóváz keretek a helyükre kerültek,jöhettek a kerékpárok.Miután ezek is megvoltak,már a festés következett.Az ablakok kereteit feketére festettem,így imitálva a tömítéseket.A festést az ablaküvegek elhelyezése követte,ami elég aprólékos meló volt,sajnos a plexiket innen-onnan kellett összekapargatni,mert már évek óta nem építettem modellt,ebből kifolyólag csak maradékaim voltak itt-ott.
A festés nem lett a legszebb,egyszerű ecsettel és akril festékkel csináltam,de a következő majd jobb lesz,ugyanis tervben van több uzsgyi összerakása is!