BakterBlog

BakterBlog

Nosztalgiázzunk!

A kezdetek

2017. október 29. - VikoBahn

Üdvözöllek!

Mostanság nem nagyon akadt új téma,meg persze dolgoztam is,viszont az idő közben szépen eltelt és elérkezett egy újabb bejegyzés ideje is,ami picit vegyes lesz,hiszen néhány régebbi eseményről fogok beszámolni most.

A kezdetek...

p1140823.JPG

MDa 3017,az utolsó üzemképes "Piroska" eredeti színében pompázik a szolnoki fűtőházban.

Úgy gondolom,a legjobb megoldás az,ha a történetet gyermekkorommal kezdem,amikor kezdetét vette a vasút iránti rajongásom!

 2951831.jpg

A kép 2010-ben készült Sárándon,amikor elmentem Nagykerekibe,hogy utoljára utazhassak a kedvenceimmel.Sajnos 2011.nyarán véget ért egy 40 éves történet,az utolsó MDmot is leállt.

Ez az időszak valahol a kilencvenes évek vége és a 2000-res évek eleje közé tehető.Ekkor még 5-6 éves kisfiú voltam.Apával rengetegszer elmentünk a szomszéd utca végén lévő Artézi forráshoz,hogy a friss vízből hazahozhassunk egy-két palackkal.Ez a környék a mai napig a legkedvesebb fotóhelyem,mivel a vasút éppen itt hagyja el a várost.A város utolsó házai után már termőföldek,a vasút túloldalán pedig egy erdő található.A látványt a víztorony teszi különlegessé.

Visszatérve a vízhordásra: Volt néhány alkalom,amikor pont akkor haladt el a vonat,mikor mi töltöttük az üvegeket.Mivel pici voltam,könnyen magával ragadott a csattogó,nagy piros gép.Eleinte úgy viszonyultam a dologhoz,mint sok más kisgyermek a markolókhoz vagy a kamionokhoz.

A végén már oda jutottunk,hogy mindig akkor mentünk ki,amikor a vonatok jöttek,így akárhányszor kimentünk,sosem maradtam le az élményről.Apával az erdőbe is sokat jártam túrázni,az előbb említett helytől körülbelül 700 méterrel odébb van egy nyiladék,mindig ott mentünk be.Természetesen a vasút itt is elhalad,sőt,át is kell rajta mennünk,így ezt a mondatot nem is folytatom tovább,mert könnyen rá lehet jönni,hogy mi lenne a vége! :)

Telt az idő,már egyedül is elengedtek a két utcányira lakó osztálytársamhoz,akihez eleinte el is mentem,ám később rájöttem,hogy sokkal érdekesebb elmenni a víztoronyhoz vonatot nézni,így "Megyek a Gáborékhoz!" címen valójában mentem vonatot nézni (és persze hallgatni).Mindezt persze télen kezdtem,a hideg sohasem volt akadály,a piros vonat látványa mindent vitt!

p1150088.JPG

Az "Érpart",ahol sok-sok éven át vártam a vonatokat,ahol az álmom dédelgetése elkezdődött...akkoriban még nem vasbeton keresztaljak voltak,hanem talpfás volt a pálya végig,és a sínek sem 54 kg/folyóméteresek voltak.

Emlékszem,néha annyira fáztam,hogy a távközlési oszlopot ölelgettem,vagy a földúton futottam oda-vissza.

A vonatles mellett már voltam olyan idős is,hogy papámat elkísérem Szentesre,az sztk-ba. Természetesen vonattal mentünk,amit nagyon élveztem.Mielőtt begördültünk volna az állomásra,elcsattogtunk a motorgarázs előtt is,ami számomra mindig nagyon érdekes volt.Annyi mozdonyt láttam egyszerre,mint amennyit sohasem azelőtt.A motorgarázsban egyébként voltam már óvodás koromban,akkor is érdekelt már a dolog, viszont az előzményekre nem emlékszem sajnos.

Visszatérve az utazásainkra,sokat mentem papával,a legtöbbször a "piros vonattal",ami egyébként a "Piroska",azaz az MDmot volt.Ez a típus volt az,amiért már ekkor is nagyon rajongtam,és emiatt a típus miatt döntöttem el még akkor,hogy vasutas leszek.Az MD még mindig a kedvencem,de sajnos a közforgalomban nem közlekedik már ilyen jármű.

p1090489.JPG

2014-ben az egyik megmenekült "Pirivel".Ezt a gépet rendszeresen látogatom,mióta visszakerült Szentesre.Ő is a gyári színeit kapta meg.

Az egyik legszebb élmény az volt,amikor Szentesről jöttem haza papával egy hideg téli estén,és a vonaton jó meleg volt,kint pedig nagy pelyhekben esett a hó.Amikor leszálltunk itthon,meg kellett várni,hogy elinduljon a vonat,mert előbb nem voltam hajlandó elindulni hazafelé.Erre emlékszek,ez 2003. decemberében volt.

c26d90a736efc8d09405722a8466ba90442391.jpg

2010.decemberében Nagykereki állomáson sikerült felidézni a 2003-as emlékeket...egy közös fotó Btx 019-el,hátul MDmot 3003.

Szentesre papámmal nem csak az sztk-ba,hanem piacra is jártunk,általában ilyenkor Bz-vel mentünk. Hékéden lakott papám egyik testvére,oda is ellátogattunk,egy ilyen alkalommal utaztam először M41-es által vonatott vonaton.

p1110516.JPG

Az Érpart egy téli napon!

p1170045.JPG

Az erdő és a vasút,ahol sokat sétáltam apával.

2004-ben még sűrűnk kijártam a víztoronyhoz,ekkor még jártak MD-k a környéken,főleg miattuk mentem ki,de nem mindig jött össze,volt,amikor uzsgyi jött MD helyett.Az esti makói gyorshoz is kimentem mindig,ezt M41-es vontatta.Itt jegyezném meg,hogy volt egy időszak,amikor uzsgyik továbbították ezt a vonatot,azonban 2010. környékén visszatért az M41-es,amihez szintén kijártam a vonat 2015-ös megszűnéséig.Természetesen minden típust szerettem,de az MD volt a nagy kedvenc,utána az M44-es és az M41-es,ami mind a mai napig így van.

p1160958.JPG

Szép íves pályaszakasz,az egyik kedvenc fotóhelyem.Az érettségire is itt tanultam,leültem a fák tövébe és olvastam a történelmet!

Sokszor mentem ki a tolatós tehervonathoz is,ami naponta járt.Mikor már nagyobb voltam,nem a víztoronyhoz,hanem az állomásra mentem ki.Sajnos ekkor már Piroskák nem jártak erre,2005. májusában az utolsót is elvitték.

p1010095.JPG

MDmot 3038 Nagykereki állomáson,találkozás 7 év után!

2007. környékén már autogramokat gyűjtögettem a vasutasoktól és már fotózgattam is a kezdetleges telefonommal.2008-tól kezdve pedig lett Internetünk és fényképező gépünk is,amivel még a mai napig készítem a fotókat.Ekkor kezdtem leginkább elmélyülni a dolgokban,szakmai oldalakat olvastam,barátokat és vasutas ismerősöket szereztem.

2010-től középiskolás lettem,2016-ban végeztem az OKJ-s képzéssel és jöttem a vasúthoz,most pedig...

p1130788.JPG

Tehát így kezdődött minden!

A folytatásban szó lesz egy 2016-os bécsi látogatásról,egy tapolcai Nohabos nyolcas fogatról és még sok másról!

Kitartást ebben az esős időben! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vikobahn.blog.hu/api/trackback/id/tr8513111748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása